Tijekom vladavine ograničene na 4 godine mandata, promiče ispred nas galerija izabranih vijećnika, i njihovih čelnih ljudi, u ulozi načelnika i gradonačelnika, pa jedni i drugi vrlo brzo postaju javno prepoznatljive osobe.
Da li je to demokracija u malom, ili demokracija lokalno, odlučivanje se reflektira na život zajednice. Demokracija u istom a različitom, nameće se kao sveobuhvatni zaključak lakoće, temeljen na uspjehu kojeg pokazuju jedinice lokalne samouprave. Prolazeći za javnost nevidljivu proceduru, u postupcima donošenja odluka.
Ono što izabrane čini osobitim u nošenju javne uloge, u širem smislu riječi, jesu teme oko kojih se prepoznaje način njihova javnog i političkog djelovanja.
Iako se uvijek i svugdje nastupa istom procedurom, da se nova tema predstavi vijećnicima na najjednostavniji i razumljiv način, a tijekom rasprave sagleda sa svih strana i o njoj zaključi vrlo argumentirano konkretnom odlukom.
Uočili smo da na Općinskom vijeću u Pićnu teme obrazlažu resorni stručnjaci, za financije financijeri, za pitanja planiranja prostora, stručna osoba iz područja prostornog planiranja. A kad su teme komunalne, kao poznavatelj vanjskih (ne)prilika, komunalni redar daje izravne odgovore sa terena. Sve u vezi akata i pravnih pitanja obrazlaže i pojašnjava pročelnica JUO.
Prisutan je i načelnik profesionalno, pomno sve promatra i prati tijek sjednice. I samo kada zatreba, dodatno odgovori na neko od pitanja, ili potkrijepi već obrazloženu temu novim informacijama.
Devet vijećnika predstavlja pet političkih opcija, i mimo svih očekivanja sastav mu je isključivo muški. To ih financijski dodatno pogađa, jer zbog izostanka žena, plaćaju nazovimo „penale“.
Ipak nije da nemaju žene, one čine sastav općinske uprave i marljivo rade iza kulisa. Pripremaju do u detalja predložene teme, o kojima konačnu ocjenu daje Vijeće. Glasanjem.
Niti jedna odluka ne prolazi samo tako, da se za nju dignu ruke. Uvijek postoji pitanje još, koje traži odgovor više. I teme, koje se mogu činiti potpuno banalne, pokažu da postoji interes za više detalja. I ispostavi, da širi uvid u stvarnost, poboljšava odluku.
U pitanjima i traženjima rješenja, tijekom sjednica sudjeluje 99,9 posto svih vijećnika.
Na posljednjoj sjednici, doslovce svi su dali doprinos u kreiranju odluka. U vijeću postoji samo jedan član koji se vrlo rijetko javlja za riječ, češće to čini sebi u bradu ili prozbori onima koji mu sjede s lijeva i desna.
Svi drugi sudjeluju u radu Vijeća s puno dodatnih pitanja, ponekad već definirane predmete odluka, vrate korak natrag, da bi se pribavile još neke informacije, i o započetom nastavilo razgovarati na slijedećem odlučivanju.
Sukobljavaju se interesi, mišljenja, mijenjaju prijedlozi, za ono što se kroz raspravu nametnulo boljim od predloženoga i izglasava.
Ovo je iskorak u radu vijeća, u kojem se članovi ne sudaraju protivničkim političkim opcijama, već gledaju da ono što se radi na širokom području Općine, bude najbolje učinjeno, za sve.
Rade kao tim različitih, i svojim zapažanjima doprinose diskusijom dok ne postignu prešutni konsenzus. Izjašnjavaju se i u onim situacijama kada su u temeljima protiv, bez zadržke iznose razlog zašto, potkrijepljeno primjerom. Da je lokalna zajednica zbog susretljivosti, bila ponižena ili čak izložena ruglu. Rekli bi donose odluke čiste savjesti.
A za načelnika koji većinom samo promatra tijek sjednice, moglo bi se reći da gradi mostove i stvara timove. Zahvaljujući njemu ili i predsjedniku vijeća, to sada ne znamo, vidna je atmosfera suradnje, u kojoj se vrlo oštrim argumentima i traženjem činjenica, dodatnih procjena i požurivanja, stvara kreativno odlučivanje sa najboljim mogućim ishodima. Za lokalnu zajednicu.
Primjer bi lijepo bilo preslikati na državnu razinu i raditi stvari u interesu naroda, jer samo narodu pripada sav suverenitet. Narod drži tu vlast, jer je svojim glasanjem na dan izbora, svojom voljom odabrao te ljude, da donose odluke u njihovo ime, i za račun zajednice.
Katarina Šoštarić Perković
29.02.2024./08:11:08