Dean Čabrić:„Druže, avioni kruže, žuri da bi čekao i čekaj da bi žurio“
Maturanti Srednje škole Mate Blažine s velikom pažnjom slušali su jučer slikovita svjedočenja o zanimanju pilota, Deana Čabrića i bivše stjuardese, Ariane Brnetić, održanom u srednjoškolskoj knjižnici. Potom su imali brojna pitanja.
Lucija Zupičić pitala je „koliko u tom poslu ima dana rada, a koliko dana odmora?“ „Sve ovisi o kompaniji u kojoj radiš, na čarter letovima i osoblje aviona ostaje u destinacijama sve dane zajedno s turistima“, odgovorio je kapetan, Čabrić.
Primjer na linijskim letovima, iznijela je Ariana Brinetić za kolegu pilota, „na relaciji New York - Dubai, da prosječno leti 60 sati mjesečno, što znači da ima dva leta tjedno“.
Ivor Klapčić, pitao je kapetana, „gdje ste upoznali ženu?“ „Na skijanju, bio sam joj učitelj skijanja“, rekao je Čabrić.
„Što znači turbulencija i da li je opasna?“, pitala je Jelena, pedagoginja u SŠMB. „Turbulencija sigurno postoji zašto što se događa miješanje toploga i hladnog zraka, a avion je tako konstruiran da izdržava tu turbulenciju, iako se malo drmaju krila. S druge strane mi dobivamo informaciju da je na toj i toj visini, jača turbulencija i tražimo od kontrole letenja, nivo letenja i spuštamo se. I mi smo upozoreni od kontrole letenja gdje je jača turbulencija i to se izbjegava. Kao i oblaci koji se izbjegavaju. Tako da je to potpuno sigurno“, odgovorio je Čabrić.
„Da li se možemo naučiti nositi sa stresom?“, pitala je Lamia Ramić. “Ni ja ne znam kako sam se naučila nositi sa stresnim situacijama, nikad nisam o tome razmišljala“, rekla je Ariana Brnetić. „Ali, kad ideš na trening i kad se obradi cijela ta obuka, jednostavno si siguran u sebe. Mislim da nije isto sada kad ovdje sjediš, ili kad se prođe sva ta obuka za stjuardese. I kad počnete letjeti. Nas je bilo četiri u kabini, a kad počinješ uvijek si četvrti. I tvoj opis posla je takav da nisi ti odmah za ništa baš odgovorna. I onda sa iskustvom stječeš znanja i taj strah odlazi, jer jača sigurnost u sebe. Vjerujem u vas koji ste došli do četvrtog razreda gimnazije, i hobiji su doprinijeli jer što smo sigurniji u sebe, stres je manji“.
„Što vam je bilo najgore prihvatit iznad oblaka?“, pitala je Zara Golja. „Među nama kruži način na koji se mi prepoznajemo, tko je najbolji pilot. A, najbolji pilot je živi pilot. S obzirom na moj broj sati letenja, u 45 godina ima i situacija koje se dešavaju. S time da si obučen da možeš savladati tu situaciju. S druge strane naučio sam se odgovornosti i pokazalo se da, ako nešto radiš po knjizi, ti ljudi predvidjeli su situacije i procedure, puno su pametniji od mene i dobro su znali zašto su to napravili. Ako se držim tih uputa, kojima su me stariji i pametniji od mene naučili, i ja sam naučio da je najvažnije u životu biti odgovoran prema sebi i prema drugome.
Vrlo je bitno poslušati savjet. Mi smo imali vježbe gdje posada sa stjuardesama, pilotima i kopilotima razgovara i simuliramo stresnu situaciju. Razgovaraš sa kopilotom i vi se dogovarate kako taj problem riješiti.
Na tebi je da se odlučiš da li je njegov savjet u redu ili nije u redu. Znači na tebi je odgovornost, ali si ga poslušao. I prema tome, savjet danas i uopće u životu, je veoma važan, a to je odgovornost. Također i slušati druge ljude i drugo mišljenje, pa možemo usporediti da li je to tvoje mišljenje adekvatno, ili ćeš jednostavno poslušati nekoga koga si smatrao da je dobronamjerno i bolje od tebe savladao tu situaciju ili problem“, odgovorio je, Čabrić.
I na kraju ovog malo dužeg uzajamnog razgovora s maturantima, voditeljica i moderatorica Amneris Ružić Fornažar, zahvalila je kapetanu, zajedno sa stjuardesom, Arianom Brnetić, što su iz prve ruke prenijeli djeliće, iz svojih karijera iznad oblaka. „Imati ovakve ljude u svojoj okolini veliko je bogatstvo, koje su nam prenijeli, kroz svoje životno iskustvo od samih početaka, pa do osnivača avio kompanije. I koji nisu radili zbog plaće nego zbog ljubavi prema poslu“, rekla je Ružić Fornažar i naglasila maturantima, „Vi ste sada maturanti koji birate svoj budući studij, i ne samo studij nego i posao koji ćete raditi cijeli život. Studij ćete završiti za pet do deset godina, a onda ćete imati još 45 godina radnoga vijeka kad ćete taj posao morati raditi. I bez obzira što smo spominjali i velike plaće pilota (od pet do 15 tisuća eura) njihova visina nije toliko važna, već je važno istaknuti da sa velikom plaćom dolazi velika odgovornost. A ono ključno zbog čega je kapetan Čabrić uspio, tolike godine u tom poslu, je zato što je taj posao volio.
I savjet za vas je, probajte odabrati ono za što mislite da ste sigurni, da će te to voljeti. I ne slušajte savjete sa strane, izaberite ono gdje vas vuče srce!“. (K.Š.P.)04.12.2024./08:51:01