Postoje ozbiljni razlozi zašto je važno biti pozitivan u svakodnevnoj situaciji , ali smo to, nije dovoljno bez aktivnosti. A sada je potrebno i promijeniti smjer vlastitog kretanja.
Naime, gospodarska situacija nije ni približno blistava, sigurno je da nitko od zaposlenih neće biti dodatno nagrađen povišicama i dodatnim bonusima. Jer je tvrtkama jedini cilj opstati. Sjetite se samo kako se radilo prošle godine u ovo vrijeme, dok sada svi pokazatelji govore u silaznim brojkama.
I sve se to zbiva dok su na jednoj strani oni koji imaju mogućnost štampanja novca, i to čine svakodnevno, a na drugoj svi ostali.
I u takvim uvjetima, treba ostati otporan na situaciju. Koja tek slijedi.
Što učiniti,? Pa za ogromnu većinu, preporučuje se naučiti dva strana jezika! Ali ne ruski, francuski, ni španjolski. Njemački , engleski ni talijanski, iako znanje ni jednoga ne šteti, ali u pitanju su sasvim drugi jezici. A njih govori vrlo malo ljudi.
Pitanje je, kako kreirati budućnost, što raditi i čime se baviti, kako pokrenuti novi posao, kad i ako stari propadne, ili već je? I u što sada ulagati? Vrijeme, novac?
Zapravo sada život pritišće naučiti nove sposobnosti, steći nove spretnosti, da bi mogli preživjeti krizu. Ekonomsku, financijsku, moralnu, pa i političku. Bez nemira i revolucija.
I zato treba naučiti nove strane jezike. A prvi sasvim novi strani jezik koji većina ne priča, zove se jezik komunikacije - a zapravo je, jezik prodaje.
Nije engleski, ni njemački, nego prodaja. Jer to je jezik koji malo ljudi zna. I iz nepoznavanja tog jezika dolaze sve nevolje u novom dobu. Poduzeća ne trebaju zaposlene koji ne znaju prodavati, i koji ne znaju donositi novac. Dakle jezik prodaje na prvom je mjestu po važnosti.
A odmah uz njega je i drugi strani jezik, kojega nisu poučavale niti jedna službena škola pa ni fakulteti. Jezik financijske pismenosti. I upravo je financijska nepismenost, uzrok svih naših problema.
Čak i ljudi koji sada imaju novca, a nisu financijski pismeni, izgubit će ga. Jer se kreiraju novi biznisi i nove profitabilne branše poslova. Bit ćemo svjedoci, a djelomično već i jesmo, najvećem transferu bogatstva u korist onih koji dobro govore, jezik financijske pismenosti.
Ovo je velika, a predviđanja nekih eksperata govore, da će biti najveća dosada financijska kriza, ali samo financijski nepismenih, i ljudi i država.
Ujedno ovo je i doba, kada treba naučiti ova dva strana jezika. Jezik prodaje i jezik financijske pismenosti.
Uzme li se u obzir da još uvijek velika većina ljudi, doista mrzi svoj posao na kojem svakodnevno radi, a kad se tome doda da će se uskoro mnogi naći u situaciji, da im poslodavac kaže, možda sa hvala, a češće i bez, samo, ogoljeno „ne trebam te više“. I što tada preostaje? Ma kako god se kome činilo, jedino razvijanje vlastitog biznisa, ako ne želite da i vaš slijedeći posao bude onaj kojega ćete kao i dosadašnje, opet mrziti, i to svakoga dana.
Za pokretanje vlastitog poduzetništva, nikada nije idealan trenutak, osim ako vi to ne kažete. Ali, biznis koji sada pokrećete, mora biti otporan na krizu i recesiju. Ili ćete i dalje biti osoba, koju svako toliko otpuštaju, a vi stalno iznova, tražite novi posao i tragate za boljim šefom.
Budući smo već rekli da ne želite biti drugome samo rob, već razmišljate o vlastitom biznisu, znači stalo vam je da savladate prvi strani jezik. Prodaju odnosno komunikaciju, da bi isplivali iz prosjeka. Jer dok god ste u prosjeku, nitko se na vas neće obazirati. A niti pričati o vama.
Dobro je znati da se biznis pokreće u branši one industrije koja sada raste i razvija se, jer neki biznisi sada i padaju.
Jedan od potrebnih uvjeta je usvajati način promišljanja, navike i rituale drugačijih ljudi, i njima se okružiti. Jer s onima od prije, ste upravo tu gdje jeste.
I još samo kratko, nije važno s koliko novca sada raspolažete, važno da li ste do sada već naučili kako upravljati s novcem. Jer neki ostanu bez novca prije kraja mjeseca, a neki sa istom količinom ipak izguraju puno dalje. Znači da nije sve u količini zarade, nego je u načinu kako se upravlja zarađenim. I vjerujte, sve je dostižno ali je sve u vašem, načinu razmišljanja. I ne ustručavajte se, mijenjajte ga!