Možda smo nekima i dosadni, ali naš je portal u više navrata pisao o lošoj ili nikakvoj horizontalnoj signalizaciji labinskih ulica i parkirališta. Istini na volju, ovih se dana može vidjeti nekoliko djelatnika, nama nepoznate tvrtke, koji su počeli s označavanjem cesta, pješačkih prijelaza i parkirališta. Kad će i da li sve to biti gotovo, nemamo odgovora, kao ni na naša pitanja upućena elektronskom poštom na dvije adrese u Gradu Labinu (Savjetnici za informiranje, Irini Brubnjak i pročelniku Upravnog odjela za komunalno gospodarstvo i upravljanje imovnom, Serđu Mandiću) zbog čega je to tako i da li se možda tim neradom krši zakon? Odgovor nam je obećan, ali u posljednjih desetak dana nije stigao, a kad i ako nam stigne objavit ćemo ga.
Naime u Zakonu o prometu, na temelju članka 1., točke 6. i stavka 11., izrijekom piše kako gradske prometnice i parkirališta moraju biti označena horizontalnom i vertikalnom signalizacijom. I to tako da parkirališna mjesta na asfaltiranim površinama moraju biti označena bijelom horizontalnom signalizacijom, odnosno kako naplatno parkiralište treba biti označeno vertikalnom i horizontalnom signalizacijom, plavim linijama.
Razlog postavljanja pitanja nadležnima u Gradu bio je, posjet jednog građanina koji nam se obratio, jer je po njemu zbog neoznačene horizontalne signalizacije, imao prometnu nesreću na raskrsnici Stare Kature – ulica Sv. Mikule. Naime, nakon postavljanja novog sloja asfalta, na prometnici ne postoji horizontalna prometna signalizacija. Te nam je rekao kako će podignuti tužbu protiv Grada Labina, i tražiti naknadu štete, jer kako tvrdi (rekao je da je prometni tehničar) parkirališta i prometnice, po Zakonu o prometu RH, moraju biti označene horizontalnom i vertikalnom signalizacijom. Javna parkirališta bez naplate moraju imati vertikalni znak i horizontalno bijelu boju, dok parkirališta s naplatom moraju sadržavati znak i plavu boju. Ista je stvar i s mjestima za osobe s invaliditetom.
Slijedom navedenog, uvidjeli smo da po zakonu RH to tako mora i biti, no isto tako da je spušteno na ingerenciju lokalne samouprave, da one donose odluke, da li će to biti označeno samo jednim znakom. Zbog čega smo naša pitanja uputili Gradu Labinu.
Iz neslužbenih izvora nekadašnjih djelatnika Grada Labina, ipak smo doznali kako su se ranijih godina, gradske prometnice označavale horizontalnim linijama, svake a parkirališta svake druge godine. Kraj škola i češće ako je to bilo potrebno. Zbog čega to više nije tako, javnost će saznati kad dobijemo službene odgovore na naša pitanja.
U našoj galeriji fotografija možete vidjeti kako se trenutačno označavanje vrši neprofesionalno i traljavo, te se iskreno nadamo kako „takav rad“ neće biti izvođaču adekvatnom plaćen. A nije zgorega da se neki od komunalnih redara prošeta ili provoza gradom, te izvođaču na takav „rad“ ukaže.
I kad smo već kod toga, nikakve ili jedva vidljive oznake, su na javnom parkiralištima, ispred Doma zdravlja, kod gradskog stadiona, duljinom cijele ulice Matije Vlačića, u Rudarskoj ulici ispod Fine, te većini parkirališta pred i pored stambenih zgrada, kao i jako mnogo pješačkih prijelaza. Što ne znači da neće uskoro biti riješeno?
Ne označavaju se ceste, ulice i pakirališta, da bi grad lzgledao lijepo, nego kako bi se svi sudionici u prometu, osjećali zaštićeno i sigurno.
(A.Š.) 01.10.2024/10:01