Nakon novih puknuća na nasukanom brodu 'Deala', predsjednik IDS-a, Dalibor Paus sazvao je u utorak, 04.veljače 2025. izvanrednu press konferenciju u Krnici. Na samoj konferenciji, osim Pausa, odazvao se biolog Neven Iveša s Fakulteta prirodnih znanost Pula, kao i načelnici općina Raše i Marčane, koji već 10 mjeseci apeliraju u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture na rješavanje ove alarmantne situacije.
Paus je tom prilikom rekao kako se bore deset mjeseci i kako ih to isto vrijeme ministar Butković ignorira, unatoč službenim apelima općinskih Vijeća. `Da je ova grdosija primjerice ispred Ville Costabella ili u Dobrovniku, bila bi uklonjena odmah! To nije fer prema Istrijanima. I ono što me od svega najviše ljuti, jest da nitko od ostalih političkih aktera, uključujući župana, nisu ni slova rekli o ovoj temi. Nema veze, tu smo mi, borimo se da se to konačno ukloni i da očuvamo naše more i okoliš. I da u konačnici, sačuvamo i naš turizam`, poručio je Paus.
Biolog Neven Iveša istaknuo je kako je proučavao situaciju i kako je upućen u sve što se događa. `Stanje nije nimalo zadovoljavajuće. S jedne strane dolina Raše je zaštićena u kategoriji Natura 2000, najvećoj kategoriji zaštićenosti, te cijelo područje raškog zaljeva ulazi unutar posebne regulacije ribolova zbog svojih vrijednosti. To je jedini važan estuarij na ovoj istočnoj obali Istre, koja snabdijeva s nutrijinima i svime potrebnim za morski eko sustav, cijelo ovo naše područje. To dodatno naglašava ovaj problem i koliko ga treba što prije riješiti. Vjerujem da Lučka kapetanija i nadležno ministarstvo rade nešto po tom pitanju, ali je ovo presporo i predugo traje. Svakim su danom štete za okoliš sve veće.
Činjenica je da su vjerojatno poduzete neke mjere u smislu uklanjanja sanitarnih i otpadnih voda te preostalog goriva, ali imamo problem što zbog dotrajalosti plovila i ispiranja mora, opasne tvari se mogu, a zasigurno i ispuštaju u okoliš. Postoji više načina kako se to može riješiti, a to nikako nije njegovo odsukivanje, jer bi to moglo izazvati dugoročno, veće štete. Jedan od primjera kao bi se to trebalo riješiti jest, kao Costa Concordia koja se nasukala u Italiji. Riješilo se to u tri godine uz pomoć lokalnih firmi i dobivena je vrijedna sirovina raznih materijala iz takvih plovila. Takav primjer je moguće primijeniti i kod nas te apeliramo na Lučku kapetaniju da pruži relevantne informacije. Javnost treba znati što će se događati jer imamo potencijalu ekološku bombu s jedne strane, a s druge vizualno zagađenje prostora`, pojasnio je Iveša.
Za medije je organiziran obilazak golemog nasukanog broda u Raškom zaljevu, a u nastavku donosimo detaljan uvid u nova puknuća i opasnosti na koje žele upozoriti. (A.Š.)04.02.2025./11:37:53