Na našem smo portalu 14. Studenog, objavili članak kako nam se već dulje vrijeme, javljaju građani s pitanjima o prometnim rješenjima, koja su realizirana prije više godina, na kružnom toku za Rabac i Stari grad Labin, te u vezi dozvoljene težine vozila koja smiju prometovati usponom Aldo Negri prema Starom gradu?
Velika većina njih ukazala nam je, mada smo toga i sami svjesni, prekoračenje težine vozila koje prometuju usponom Aldo Negri, koji je trenutno u lošijem stanju, nego što je to bio prije totalne obnove koja je odrađena pred sedam godina. Od struke smo saznali kako su radovi profesionalno odrađeni, ali ta cesta jednostavno zbog kockica kojima je popločena, nije u stanju izdržati težine vozila veće od deset tona, a dozvoljena tonaža se s godinama podizala na sve više.
U članku smo naveli kako nam je to potvrdio i nekadašnji labinski gradonačelnik, Tulio Demetlika koji nam je rekao, kako je u vrijeme njegovog mandata dozvoljena težina vozila, bila ograničena na pet tona. Kasnije se to dizalo, na osam, pa dvanaest, da bi od prije nekoliko godina, bilo dozvoljeno prometovanje vozilima do osamnaest (18) tona. Zašto? Znaju samo neki. No, nije ni to sve, i sami smo se uvjerili kako cestom prometuju kamioni, miješalice betona, kojima je ukupna težina i preko 30 tona, po riječima vozača istog.
Zbog čega je to tako, uputili smo pitanje i Županijskoj upravi za ceste (ŽUC) u čijoj je cesta ingerenciji. Odgovorili su nam, citiramo “Sukladno Zakonu o cestama (NN 84/11, 22/13, 54/13, 148/13, 92/14, 110/19, 144/21, 114/22, 114/22, 04/23, 133/23), postavljanje prometnih znakova, signalizacije i opreme na županijskim i lokalnim cestama je u nadležnosti upravitelja odnosno županijskih uprava za ceste.
Također, sukladno Zakonu o sigurnosti prometa na cestama (NN 67/08, 48/10, 74/11, 80/13, 158/13, 92/14, 64/15, 108/17, 70/19, 42/20, 85/22, 114/22, 133/23, 145/24), promet na svom području mogu uređivati i jedinice lokalne samouprave, uz prethodne suglasnosti MUP-a, odsjeka županije koji se bavi prometom te suglasnosti upravitelja ceste, a ukoliko se radi o županijskoj cesti tada je potrebna i suglasnost ministarstva nadležnog za poslove prometa“ kraj citata.
Nekima jasno, nekima ne, u svakom slučaju u utorak predvečer, dobili smo video, zbog čega i zašto je najvjerojatnije cesta uništena? Naime na snimku je vidljivo kako ogroman kamion s prikolicom, i viljuškarom na kraju prikolice, vozi cestom iz Starog grada, prema Podlabinu.
Iz pouzdanih izvora saznajemo da je to vozilo poljske tvrtke, koja snabdijeva pojedine labinske građevinara s PVC stolarijom. Kamion je barem u jednom prolasku ceste morao biti natovaren, jer čemu inače viljuškar na njemu. U svakom slučaju stručni ljudi rekli su nam kako je istom, strogo zabranjena vožnja spomenutim usponom. Težina mu je čak i nenatovarenom veća od 18 tona. No, osoba koja je stručna, veli nam, kako je to vrlo utjecajna strana tvrtka, koja bez ikakvih problema krši sve zakone. „Tko nam išta može, jači smo od sudbine“ završava odgovor našeg stručnog izvora.
Mi se pak za kraj pitamo, zašto su različiti prometni znakovi u pravcu Starog grada, te pri povratku iz Starog grada. Naime na povratku iz Starog grada postoji prometna tabla, s natpisom „Osim za potrebe lokalnog stanovništva“ ma što god to značilo? Koje prije uspone Aldo Negri, nema. Mnogi građani se pitaju zbog čega se ne kažnjavaju svi oni koji na bilo koji način ignoriraju i krše, prometne zakone i znakove, a u ovom slučaju i uništavaju nešto što smo svi mi platili?
(A.Š.) 26.11.2025/10:18