Uloga učitelja kao stručnog djelatnika u odgoju i obrazovanju mladoga glazbenika i plesača, bez sumnje, ima veliki značaj u tom osjetljivom procesu. Isto tako, nema pravila po kojima jedan uspješan pedagog sa svakim nadarenim učenikom može postići jednako vrijedan rezultat, niti onih po kojima svaki učenik može jednako dobro uzvratiti svakome načinu i vrsti pedagoških poticaja. Zato je pojam uspjeha, barem kada je u pitanju reprodukcija glazbe, uvjetan i najčešće vrhunac ukupnosti dobroga susreta srodnih temperamenata. Međutim, ako se uspješnost rada učitelja odmjerava onim najvišim ciljem – odgojem svih učenika za glazbu putem glazbe i samim time stvaranjem ne samo budućih interpreta već i buduće glazbene publike – učitelji labinske Umjetničke škole Matka Brajše Rašana, na odličnom su putu u njegovu ostvarivanju.
Potvrđuje to cjelokupna atmosfera tradicionalnog koncerta održanog u srijedu, 14. veljače, u Kinu Labin, kakvoga svake godine povodom Valentinova učitelji ove škole poklanjaju svojim učenicima, roditeljima i sugrađanima. Ovom su im se prilikom pridružili i kolege iz Umjetničke škole Liszt Ferenc iz Baje u Mađarskoj i Glazbene škole Karlovac. Na početku koncerta nazočne je pozdravila ravnateljica, Melita Lasek Satterwhite, koja je istaknula kako učitelji Škole već godinama u kontinuitetu s velikim veseljem poklanjaju ovaj koncert svojoj vjernoj publici, koja prepoznaje njihovu radost muziciranja, ljubav prema glazbi i entuzijazam u radu s djecom.
Raznovrsnost repertoara i izvođača teško je podvesti pod zajednički nazivnik, ali je svakako pristup izvođenju svake točke obilježio izvrsnost izvedbe te jasno definiran i osmišljen umjetnički koncept. Bilo je tu solista, dueta, tria i ansambla, a svirala se mahom klasična glazba novijih stilskih radoblja i jazz. Nakon skladne plesne koreografije predstavnika plesnog odjela Škole, Sanele Janković Marušić i Vitalija Kloka, na glazbu La milonga de mi amor grupe Gotan Project, koncert bi se s aspekta stilskih razdoblja i stilova mogao raslojiti u nekoliko smjerova.
Na kućno muziciranje 19. stoljeća izvedbom Dvořákovih Slavenskih plesova podsjetile su pijanistice Jadranka Celić Bernaz u kombinaciji s Kristinom Puh Leko i potom s Veselom Brenčić, a istovjetan su efekt smiraja uz glazbu salonskog okružja postigle i gošće iz Glazbene škole Karlovac – flautistice Andrea Dizdar i Lana Ćosić te pijanistica Ana Obrovac – izvedbom Dueta cvijeća iz prvoga čina opere Lakmé Lea Delibesa. U jedan sasvim drugačiji glazbeni svijet heterogenih skladateljskih proplamsaja 20. stoljeća, publika je smireno zakoračila Šostakovičevom Romancom iz Gadfly suite, inspiriranoj Massenetovom Meditacijom, čija je prekrasna melodija širokih pjevnih linija, u iskrenom doživljaju klarinetista Tončija Trinajstića i pijanistice Vesele Brenčić, zasigurno pronašla izravan put do slušatelja.
Jedan od najsloženijih primjera novoga tango stila na pozornicu je donio trio u međunarodnom komornom sastavu – Edi Šiljak (violina), Hilda Szécsényi (violončelo) i Melita Lasek Satterwhite (klavir) – izvedbom Zime iz Piazzollinog projekta Četiri godišnja doba Buenos Airesa, pokazavši kako se glazbenici iz različitih zemalja, možda i različitih stilskih preferencija, mogu čarobno sjediniti u glazbi. Ostavši još malo u duhu Buenos Airesa, prvim stavkom iz istoimene suite argentinskoga gitarista i skladatelja Máxima Diega Pujola, u zanimljivoj kombinaciji instrumenata, predstavili su se učitelji Damir Dekanić na violini, Petar Koroljević na gitari i Marijan Lincmajer na udaraljkama.
Došavši tako u kronološkom smislu iz romantike 19. stoljeća do one suvremenih skladatelja, sanjivu i ekspresivnu Mayu Iana Klarkea oduševljenoj su publici izvele spomenute gošće iz Karlovca, dok su u potpuno novi svijet glazbe 20. stoljeća putem Liebmanove Ode za Lea uronile gošće iz Baje, Noémi Szőke (saksofon) i Hilda Szécsényi (violončelo). Domaćini i poznati jazz glazbenici, Bruno Mičetić (el. gitara) i Damjan Grbac (kontrabas), predstavili su se izvedbom Youngove skladbe Stella by starlight. Na romantičnom glazbenom putovanju od Rusije i Češke, preko Pariza do Argentine, učitelji nisu tako zaobišli ni sjever američkoga kontinenta.
Osim toga, valja također istaknuti dva upečatljiva momenta. Labinska Umjetnička škola ima tu sreću da su njene tri učiteljice – Kristina Puh Leko, Jadranka Celić Bernaz i Diana Macan – članice poznate hrvatske klape Teranke. Odatle ideja i njihova sjajna izvedba Take me home proslavljene američke a cappella grupe Pentatonix, koja je u svojim počecima djelovala kao trio. Isto tako, zahvaljujući pijanistu Hrvoju Puškariću, publika na labinskim učiteljskim koncertima tradicionalno je počašćena njegovim praizvedbama vlastitih skladbi. Ovom prilikom bili su to Gigantski koraci.
Kako je vidljivo, bio je zastupljen veliki broj različitih glazbala, a publika je sve izvođače nagradila gromkim pljeskom. Pravo iznenađenje za kraj bio je komorni orkestar učitelja labinske Umjetničke škole pod ravnanjem Tomislava Novaka, koji je izveo Virmeničeve Črnobrivce i svevremenski Howardov hit Fly me to the moon, pokazavši kako uza sve pedagoške obveze u matičnoj školi i područnim odjelima, učitelji ove škole imaju entuzijazam, volju i svu potrebnu pozitivnu energiju kako bi se okupili na probama i predstavili kao vrsni interpreti, potvrđujući tako misao s početka ovoga teksta.
Božići, Valentinova, svečani trenutci, dolaze i prolaze, dragi se gosti raziđu, pozornica isprazni, svjetla ugase,... Ali ono što do novih takvih susreta nastavlja gorjeti u svima koji dožive ovakav glazbeni poklon, kakav su u srijedu darovali učitelji labinske Umjetničke škole, jesu unutarnji zanosi, vrijednosti koje istinski živimo, ili jednostavno, ljubav.
(Nikola Lovrinić) 12:25/16.02.2018.