Uz veliku medijsku pompu, vikenda za nama, u Labinu je otvoren Bijenale industrijske umjetnosti, barem mislim da se tako zove? Ja sam vam naime seljo-beljo za takve događaje i tako visoko cijenjenu umjetnost. Znam samo da je prije tri godine, najviše zaslugom gurua tog festivala iz Lamparne, otvoren podzemni grad, a sad vidim kako se uskoro otvara i golf igralište na Dubrovi kraj Labina. Neću o tom Bijenalu, jer kao što napisah ne kužim se ja u to, a i nije tema, ili kako bi rekao naš premijer AP, to je potpuna (ne)tema.
Za razliku od pompe oko Bijenala i festivala, u potpunoj medijskoj blokadi prošlo je otvaranje prometnice na relaciji prodajni centar Spar – Kružni tok Koromačno. Zločesti će reći kako je to ulica naziva Pulska, u naselju Starci, duljine tek nekih petstotinjak metara, no za mene je to dionica dugačke ceste.
Sjećam se, kako je prije pola godina, taj događaj onda, za razliku od sad, također u pompi najavljivan. Tada su na sred ceste stajali, predstavnica investitora, Hrvatskih cesta, Silvana Sorić, rukovoditeljica poslovne jedinice Rijeka - Hrvatskih cesta, Ivan Davidović, voditelj tehničke ispostave Pula - Hrvatskih cesta te predstavnik izvođača radova, direktor Ceste Pula d.o.o. Miro Mirković. Sve same glavešine.
Samo prije pola godine, dali su nam do znanja, kako će se izvršiti geodetske izmjere, cesta će biti potpuno obnovljena od kolnika pa do sve infrastrukture od oborinske i fekalne odvodnje, javne rasvjete, obostranog nogostupa, izmjestit će se autobusna ugibališta i urediti priključci sporednih cesti na državnu cestu.
Moram priznati kako me oduvijek fascinirao taj pojam „oborinska i fekalna odvodnja“. To mi dođe, kopaš i po deset puta na istom mjestu. Iskopaj pa zakopaj, da bi ponovo iskopao. Ne znaš da li traže preporučljivu dubinu iskopa, kakav je teren, porozan ili kamenit, ali glavno da se kopa. Ne znam da li traže naftu, vodu ili samo kanal kako se voda ne bi zadržavala na površini? Toliko o tim oborinskim i fekalijama, no, sad je i tome konačno kraj.
I eto, nakon samo pola godine i to dočekasmo. Radovi se završili točno na dan i datum, od posljednji put obećanog. Naime, trebao se sav taj opsežan posao završiti 15. Svibnja, i eto vrijedni investitori, Hrvatske ceste i neimari Lijepe naše, završili su radove točno kako su nam i obećali. To su neimari i face a ne kao neki koji nam stalno lažu, zavlače i navlače nas za nos.
Stanari naselja Starci, mogu konačno odahnuti. Došao je kraj njihovim mukama. Nema više prašine, blata, buke strojeva, prašinom i betonom zalivenih dvorišta, trave i nasada. Sada ponosno i uzdignutih čela koračaju novoasfaltiranim trotoarima, voze cestom gore–dole, jer eto gušt im, nakon pola godine muke i patnje.
Rekoše mi neki, kako su zadovoljni i sretni, ali ipak pomalo i tužni, jer je dosta njih skroz uništilo podvozja automobila.
Nisam stanar tog dijela grada, ali sam i ja, na toj dionici, naravno za vrijeme radova, polomio vilice automobila. Za taj sam „pothvat“ dao tužbu izvođaču radova i Hrvatskim cestama. Rekao mi je odvjetnik neka dam punomoć najmlađoj osobi u obitelji, kojoj bi se izvršila nadoknada štete. Naime, savjetovao me, kako je sad takozvani „bijeli štrajk“ sudaca, pa kad završi, onda treba nekih dvadesetak godina da se slučaj riješi. Iskreno se nadam kako će unuka, kojoj sam punomoć i dao, za svoj 25 rođendan dobiti nadoknadu štete.
Na sreću i za razliku od našeg sudstva, cestogradnja napreduje. Eto tako je nakon samo pola godine, puštena u promet i ta dionica ceste. Za pohvalu investitoru i izvođačima. Još mi i rekoše, kao je asfalt skoro pa nevidljiv. Naime znano je, kako država Katar asfaltira svoje ceste plavim asfaltom, dionica ceste preko Starci, asfaltirana je bijelim asfaltom. Mi kao i Katar, radimo to, kako se asfalt ne bi pregrijavao za velikih vrućina. Naime, zna se kako crna boja upija toplinu i širi je, pa to nikako nije dobro kako za pješake, tako ni za naše limene ljubimce. Zato ako vam se ta dionica ceste i dalje čini bijelom, znajte da je to zbog bijelog asfalta.
Za kraj, točno kao što je po treći put i obećano (treća sreća), puštena je skoro pa u tajnosti od medija i javnosti, u promet i ta cesta. Bila je zahtjevna i preobilna za rekonstrukciju. Ipak kad se vrijedne i bratske ruke slože i petsto metara ceste, može se završiti za rekordnih pola godine.
(Adriano Šćulac) 15.05.2023/09:01