U srijedu, 17. siječnja s početkom u 19.00 sati u zagrebačkoj Galeriji Kranjčar na Kaptolu, otvara se izložba umjetnika Mateja Kneževića koji se labinskoj publici predstavljao od kolovoza do listopada lanjske godine.
Pažljivo praćenje novi je ambijent Mateja Kneževića kojim autor nastavlja sa svojim tematsko specifičnim preplitanjem medicinskog i umjetničkog diskursa, čiji je prvi dio bio prezentiran u Gradskoj galeriji Labin, dok je drugi dio te jedinstveno osmišljene cjeline sada postavljen u zagrebačkoj Galeriji Kranjčar. Ambijentalna instalacija zamišljena je kao work in progress, a bazirana je na pojmu repetitivnosti koji prvenstveno dolazi iz medicinskog okružja, gdje je repetitivnost dio svakodnevice i pomoću koje liječenje permanentno napreduje. Kako bi se to ostvarilo nužno je pažljivo praćenje pacijenta u svim fazama bolesti, kao što je potrebno pratiti i tijekove umjetnosti ako se želi u njoj sudjelovati i težiti kreativnoj inovativnosti. Izložba predstavlja i svojevrsnu autorovu introspekciju koja uključuje protok vremena te se autor prvotno vraća u djetinjstvo kada je gledao crtane filmove iz francuskog serijala La Vie s kraja osamdesetih godina proteklog stoljeća, a koji prikazuje zgode i nezgode iz života obitelji eritrocita. Na tim je crtićima, kako sam kaže, odrastao, a možda su oni indirektno i prejudicirali njegovo današnje zanimanje koje se, između ostaloga, manifestira i kirurškim zahvatom koji je ilustriran na središnjem zidu galerije nizom fotografija što se dijagonalno uzdižu poput statističkog dijagrama. Oko tog centralnog akcenta izložbe Knežević nizom predmeta, od koji je veći dio bolnički namještaj, gradi ambijent koji osim što ilustrira njegu i brigu za pacijente, odnosno stvara iluziju njihova bolničkog praćenja i pažnje kojom su okruženi, progovara o Duchampovoj tezi da je svaki predmet koji se izloži u muzejskom ili galerijskom prostoru umjetničko djelo. - ističe Mladen Lučić, kustos izložbe.
O autoru
Matej Knežević (liječnik po obrazovanju) vizualni je umjetnik koji je svoj umjetnički put započeo prije petnaestak godina te svojim inventivnim i originalnim radovima stekao naklonost publike i kritike. Nakon što se okušao u klasičnim disciplinama (crtež, slikarstvo, kiparstvo) uskoro odabire multimedijalne instalacije kao svoje prepoznatljivo izražajno sredstvo. Njegov je likovni izraz prožet duhovitim detaljima što proviruju iz smislene cjeline pomno zamišljenih i precizno realiziranih ambijentalnih instalacija kojima na originalan način komentira socijalne i egzistencijalne probleme našeg društva. Knežević ne analizira i ne secira samo devijacije koje su dovele do sustavnog urušavanja općih kulturoloških i civilizacijskih vrijednosti, već nam smislenim sitnim podvalama nudi mogućnost da ih, održavajući zdravi duh, prevladamo.
Izložba ostaje otvorena do 30. siječnja 2024. u radnom vremenu Galerije Kranjčar. (5p/Autorica fotografije: Marina Rajšić 2023.)16.01.2024./20:29:58